Louter verrassingen!
Vermoedelijk biedt dit concert de luisteraar uitsluitend verrassingen, en dan ook nog voor zeldzame instrumentaties. Het is een van de kenmerken van Orlando om naast het presenteren van de belangrijkste werken uit de kamermuziekcanon ook aandacht te vragen voor (volgens ons onterecht) minder bekend repertoire. De onvolprezen Marius Flothuis, hij was decennialang meesterlijk en avontuurlijk programmeur van het Concertgebouworkest, was vaak te gast op Orlando. Zijn fijnzinnige composities, die incidenteel ook op Orlando klonken, dreigen in de vergetelheid te raken.
De sonate voor twee fluiten van Charles Koechlin is ruim 100 jaar oud, maar wordt zelden uitgevoerd, vanwege de bijzondere combinatie. Beethovens hoornsonate klinkt al evenmin vaak op de podia, voornamelijk omdat er zelden een volledig hoornrecital wordt gegeven. En misschien is een extra verrassing van deze middag de klank van de natuurhoorn in combinatie met een historische vleugel, het klankbeeld uit Beethovens tijd. De bijdrage van het Italiaanse ESC-ensemble is een van de meer bekende pianotrio’s van Mozart.
Marius Flothuis (1914-2001)Â Aubade op.19a (1944)
Andante
Ingrid Geerlings fluit
Ludwig van Beethoven (1770-1827) Sonate op.17 (1800)
Allegro moderato; Poco adagio, quasi andante; Rondo- Allegro moderato
Shuann Chai piano Ron Schaaper hoorn
Charles Koechlin (1867-1950) Sonate op.75 (1918-1920)
Assez lent; Allegretto scherzando; Final. Allegro
Ingrid Geerlings fluit Marjolein Vermeeren fluit
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) Pianotrio KV 502 (1786)
Allegro; Larghetto; Allegretto
Trio Aeonium
Christina Papini viool
Silvia Maria Gira violoncello
Andrea Napoleoni piano
We gebruiken slechts functionele en analytische cookies. Verder niets!
Privacy policy | Sluit